Jan Gřešek / výtvarný doprovod, grafická úprava a návrh obálky
Jednotlivé části tohoto básnického triptychu vznikaly v letech 2009 až 2013 a jsou podstatným přepracováním a rozšířením textů, jež Daniel Hradecký příležitostně uveřejňoval v literárních časopisech Tvar, Aluze a Dobrá adresa. Oproti předchozím sbírkám (které čtenáře místy udolávaly přemírou rétoriky) je autorův styl v nové knize sevřenější, širokodechá výmluvnost ustupuje lapidární gnómičnosti, ubylo kulturních odkazů a intertextových spojnic; objevuje se básnická próza rámovaná příběhem. Osobní až existenciální ladění textu knihy prozrazuje, že vznikal v nesnadném životní období a je odrazem určité vnitřní krize. Pocit únavy a bezvýchodnosti (sugerovaný mimo jiné i „bezradným“, číselně věcným názvem sbírky) však autor s obdivuhodnou básnickou energií přetavil v silný a znepokojivý obraz obecně lidské situace.
Sbírka byla nominována na cenu Magnesia Litera 2014 v kategorii poezie.
ohlasy a recenze
„Jemné, průzračné básně litvínovského autora Daniela Hradeckého vyvěrají z mimořádné citlivosti a sklonu k reflexi autora s pestrými životními osudy a – jak se často dodává – z výjimečné sečtělosti. Soubor 64 svědčí o autorově kázni stejně jako o zdánlivě protichůdné nezbytnosti porušovat „pravidla“.“ Michael Alexa / iLiteratura.cz
AUTOR
Daniel Hradecký (nar. 1973 v Mostě) vydal básnické sbírky Muž v průlomu (2004), V cirkuse Calvaria (2009), 64 (2013) a Přibližování dřeva (2019). Je také autorem prózy Trosky jednoho deníku (2016). Za sbírku 64 byl v roce 2014 nominován na cenu Magnesia Litera v kategorii poezie. Žije střídavě na různých místech severních Čech.